Huurachterstand

Het kan voorkomen dat u door omstandigheden de huur niet kunt betalen. In dat geval doet u er goed aan contact met ons op te nemen. Wij willen samen met u bespreken hoe het probleem opgelost kan worden. Het treffen van een betalingsregeling behoort tot de mogelijkheden. Ook kunnen wij kijken of er instanties zijn die u verder kunnen helpen.

Hulp van Humanitas 

Soms kun je wel wat hulp gebruiken. Denk hierbij aan hulp bij betalingsachterstanden en schuldenproblematiek, de nazorg na schuldenproblematiek of bijvoorbeeld bij het op orde brengen en houden van je thuisadministratie. In overleg met de Bewonersraad hebben wij met Humanitas Friesland afspraken gemaakt. Humanitas is een vereniging die bestaat uit vrijwilligers. De hulp is gratis en dichtbij. Je kunt hiervoor zelf contact met hen opnemen. Zij zijn onafhankelijk en er vindt dus geen contact met ons plaats over de afspraken die je met Humanitas maakt.

Wanneer heb ik een huurachterstand

Als de huur niet vóór de eerste van de maand op onze rekening is bijgeschreven, dan spreken we van een huurachterstand.

Lukt het u niet om op tijd te betalen? Laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten. Samen gaan we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. U kunt een afspraak maken met één van onze incassomedewerkers. Dit kunt u doen per e-mail (incassowoonfrieslandnl) of via telefoonnummer 088 995 22 22.
 
Aan een betalingsregeling stellen wij een aantal voorwaarden:
 • 1 betalingsregeling per jaar
 • minimaal aflossingsbedrag € 50
 • maximale aflossingstermijn 6 maanden
 • het aflossingsbedrag en de lopende huur moeten voor de 1-ste van de maand betaald zijn
 
Bespreek uw zaken dus in een zo vroeg mogelijk stadium met ons, zodat we u kunnen helpen bij het vinden van een oplossing.

Ho...meisje in plas