Reparaties & Onderhoud

    Voor veilig en prettig wonen in je huurhuis!

    Tijdige reparatie en regelmatig onderhoud zijn nodig voor je huurhuis en zorgen voor prettig wonen.

    Reparatie

    Soms gaat er iets kapot in je huurwoning en moet het gerepareerd of verholpen worden. Om een afspraak te maken met onze vaklieden ga je naar MijnWoonFriesland en kies je voor 'Wil je inloggen als huurder?'. Bij ‘Mijn reparatieverzoek’ geef je aan wat er in jouw huurhuis gemaakt moet worden. Je kunt daarna gelijk een afspraak maken met onze vakman.

    Wat verwachten we van jou?

    Voor de gezondheid van jou en onze vakman werken we zo veilig mogelijk. Dat betekent dat je 

    • voordat de monteur er is, zorgt dat het raam open staat in de ruimte waar de vakman moet zijn; 
    • 1,5 meter afstand houdt, ook als je de vakman iets wilt vragen; 

    Je kunt dit nalezen in ons protocol veilig werken.

    Onderhoud

    Wij onderhouden onze circa 21.000 huurhuizen en overige eenheden (zoals garages, parkeerplaatsen etc.) in Friesland regelmatig en volgens een vooraf vastgesteld schema. We verzorgen het onderhoud van schilderwerk, hout- en voegwerk, technische installaties – waaronder cv-ketels – keuken, badkamer en andere voorzieningen. Deze werkzaamheden voeren wij virus-veilig uit. 

    Heb je vragen over het regelmatige onderhoud of het schema daarvan? Neem dan contact op met je wijkconsulent. 

    Je bent als huurder samen met ons verantwoordelijk voor het onderhoud van en de veiligheid in je huis. De brochure Huren bij WoonFriesland geeft informatie en tips over het onderhoud, de techniek en veiligheid in en om je huurwoning. Hier kun je ook lezen wat WoonFriesland doet, waarvoor je een Serviceabonnement kunt afsluiten en wat je zelf als huurder moet doen: Onderhoud van A tot Z.