Diana Douma

Diana Douma

Wellicht dat de naam Diana Douma u bekend voorkomt. Dat kan heel goed, Diana is namelijk al geruime tijd werkzaam bij WoonFriesland. Voorheen als wooninformant en sinds 2013 als medewerker van het Klant Service Centrum.

Afwisselende dagindeling

Diana verdeelt samen met haar collega’s van het KSC haar dagen in zowel administratieve werkzaamheden als telefonie. “Wij verzorgen hier de administratie zoals het verwerken van de huuropzeggingen en het opmaken van huurcontracten en plannen de intakegesprekken voor de potentiele nieuwe huurders”, vertelt Diana. “We beantwoorden alle telefoontjes en reageren op de vragen die binnenkomen via de e-mail, chat, WhatsApp, Facebook en Twitter. Tevens plannen we de meest voorkomende reparatieverzoeken in”.

Diana is enthousiast over haar werk. “Het is een veelzijdige baan met veel contact met huurders en woningzoekenden. Dit maakt het werk ook erg leuk om te doen”. “We maken leuke dingen mee” vertelt ze lachend, “zoals een meneer die belt en in geuren en kleuren vertelt hoe pijnlijk het is als er een scheurtje in de wc bril zit”. “Of die buitenlandse dame, die moeite had met de Nederlandse taal”. Met veel geduld van beide kanten is het gelukt om haar goed te kunnen helpen. “Ze was zo blij, dat ze aan het eind van het gesprek zei: “ik hou van jou”. Geen dag is hetzelfde. “Het is altijd weer fijn om te merken dat je de mensen telefonisch goed kunt helpen en hen ook kunt helpen hun weg te vinden om zich digitaal zelf te redden”.

Social media

“Tegenwoordig merk je dat huurders en woningzoekenden ons ook goed via de digitale weg kunnen vinden’. Vragen kunnen gesteld worden via inmiddels onze bekende kanalen zoals Twitter en Facebook. Sinds kort is daar Whatsapp bij gekomen. “Dit is echt een toegevoegde waarde, je kunt vragen op een makkelijke manier stellen en zo ook snel een antwoord krijgen.” Tevens is er de mogelijkheid om met ons te chatten. Op deze manier kunnen wij ook op verzoek meekijken met de chatter aan de andere kant. ‘Zo heb ik laatst een oudere dame kunnen helpen die moeite had met inloggen op haar persoonlijke pagina via MijnWoonFriesland. Door met haar mee te kijken, kwam ik er achter dat zij haar inloggegevens in de verkeerde velden invulde. Mevrouw was zo trots dat het haar uiteindelijk zelf gelukt was om (weliswaar met een beetje hulp) te reageren op een woning via internet. “Zulke momenten kleuren mijn dag!”