Hoe krijg ik een inkomensverklaring of BRP?
Meest recente inkomensverklaring
Je kunt je inkomensgegevens kosteloos opvragen bij de Belastingdienst via telefoonnummer 0800 0543. Houd er rekening mee dat dit vijf werkdagen duurt voordat je deze ontvangt. Ook kun je de inkomensverklaring met de DigiD direct downloaden via Mijn Belastingdienst.
Wanneer het inkomen niet bekend is bij de belastingdienst dan krijg je "een verklaring van geen inkomen". In dit geval dien je je actuele inkomensgegevens aan te leveren zoals een salarisstrook of uitkeringsspecificatie. Je upload 'een verklaring van geen inkomen' en neemt je inkomensgegevens dan mee naar het intakegesprek.
Ben je ondernemer dan lever je een bewijs van inkomen zoals je jaarrekening aan. Studenten kunnen ook een bewijs van studiefinanciering (DUO) of bewijs van inschrijving van een onderwijsinstelling aanleveren.
Een uittreksel basisregistratie personen
Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) met gegevens over je woon- of verblijfplaats en je woonhistorie. Deze kun je ophalen bij je gemeente en dan krijg je het uittreksel meteen mee. Ook kun je deze online met je DigiD aanvragen bij je gemeente. Je ontvangt het uittreksel dan enkele dagen later per post.
Het is ook mogelijk om via MijnOverheid je BRP te printen waarna je het kunt inscannen. Je kunt ook een print screen maken en deze in Word plakken en uploaden.
Bij ons is een uittreksel basisregistratie personen 3 maanden geldig.
Let op!
Wanneer je een huis toegewezen krijgt, vragen we je deze documenten binnen twee kalenderdagen te uploaden. Lever je de documenten niet op tijd aan, dan wordt het geregistreerd als weigering. Bij twee weigeringen binnen één jaar zetten we jouw account als woningzoekende op inactief. Dit betekent dat je inschrijftijd vervalt. Je moet dan opnieuw inschrijftijd opbouwen.