Over huren

    Informatie over huren bij WoonFriesland

    Bij het huurcontract ontvang je van ons een huurdersmap. Daarin vind je, net als op onze website, uitgebreide informatie over huren bij WoonFriesland. Ook krijg je van ons de inloggegevens voor je persoonlijke pagina in MijnWoonFriesland. 

    Wij werken momenteel aan de verbetering van onze online dienstverlening. Binnenkort heb je als huurder van WoonFriesland online toegang tot alle gegevens over jouw huurwoning via MijnWoonFriesland. Met je persoonlijke account kun je 24 uur per dag, zeven dagen per week je huurzaken bekijken en snel regelen. Zodra je gebruik kunt maken van MijnWoonFriesland ontvang je van ons jouw inloggegevens.

    MijnWoonFriesland, alles over jouw huurhuis?

    • Inzage in en wijzigen van je contactgegevens zoals je telefoonnummer en mailadres. 
    • Inzage in huurcontract, woningwaardering, huurprijsopbouw.
    • Huur opzeggen.
    • Reparatieverzoeken doen en direct inplannen. 
    • Contactmomenten inzien. 
    • Huur en openstaande bedragen betalen.

    Vragen?

    Heb je vragen over het huren bij ons en kun jij je antwoord hier niet vinden? Neem dan contact op met je wijkconsulent.

    Hulp nodig? 

    Soms kun je wel wat hulp gebruiken. Denk hierbij aan hulp bij het op orde brengen van je thuisadministratie, betalingsachterstanden en schuldenproblematiek. Maar ook bij eenzaamheid, verlies of omdat je lezen en schrijven moeilijk vindt. Humanitas kan je helpen. Humanitas Friesland is een vereniging die bestaat uit vrijwilligers. Ze kunnen je helpen om samen met jou je situatie te veranderen. De hulp is gratis en dichtbij. Zij zijn onafhankelijk en er vindt dus geen contact met ons plaats over de afspraken die je met Humanitas maakt. Je kunt Humanitas in jouw buurt vinden via Humanitas of door te bellen met: 050 312 06 33.